niedziela, 3 czerwca 2012

5R

hej hej hej!

Dziś zmieniam nieco temat - 5R czyli refuse, return, reuse, repair, recycle
Zainspirowana tym projektem: http://www.zeroplasticweek.org/ zaczęłam grzebać w internecie w poszukiwaniu sposobów na wykorzystanie, co tu dużo mówić, śmieci ;)
Znalazłam coś, co niesamowicie mi się spodobało - szydełkowanie z foliowych reklamówek. Brzmi dziwacznie, ale efekt przerósł nawet moje oczekiwania :)
Oto co udało mi się wydziergać:

 
Od razu mówię, że zamierzam stworzyć więcej takich rzeczy, więc jeśli macie w domu stos niepotrzebnych jednorazowych reklamówek, to bardzo chętnie Was od nich uwolnię :) dajcie znać na maila!

Kolejną rzeczą, którą udało mi się zrecyklingować, jest stary numer Polityki. Oto efekt i przepis na koszyk:

1) Dzielimy gazetę na pojedyncze strony (format A4).
2) Każdą stronę dzielimy na pół.
3) Paski, które zrobiliśmy zginamy w połowie i otwieramy.
4) Brzegi zaginamy do środkowej linii zgięcia.
5) Składamy na pół. Oto gotowy pasek do przeplatania.
6) Jeden bok pudełka to 10 x 10 pasków. Przeplatamy je między sobą góra-dół-góra-dół.... Można je na początku podkleić, żeby łatwiej było nam je zaplatać. Obklejamy brzegi gotowego elementu taśmą klejącą, najlepiej grubą, w dowolnym kolorze :) Gdy zrobimy już pięć boczków, łączymy je także za pomocą taśmy klejącej.

Oczywiście im bardziej kolorowa gazeta, tym lepszy efekt. Babskie magazyny będę się idealnie nadawały :) Poza tym obrazkami, z których wyjdzie nam ładny wzór, są drukowane na grubszym papierze niż Polityka, więc będą bardziej wytrzymałe. Żeby wzmocnić pudełko, wsunęłam w co drugi pasek papieru patyczek do szaszłyków.
Mała rada - lepiej drzeć papier, niż ciąć go nożyczkami. Zajmuje to mniej czasu. Warto też zaprosić znajomych do pomocy, żeby skrócić czas przygotowania :)



2 komentarze:

  1. Me gusta! Szczególnie, że inspiracja ode mnie;) ja bym na to nie wpadła! kiedy warsztaty na weekendzie CISV? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy najbliższej okazji oczywiście :D
    Właściwie to zastanawiałam się, czy nie zrobić z tego challenge dla naszego JB

    OdpowiedzUsuń